Wednesday, November 3, 2010

Lawatan Pegawai JAIS ke Tapak Surau

Satu lawatan tapak projek pembangunan surau Saujana Utama 3 telah diadakan pada 3 November 2010, jam 10.30 pagi. Lokasi tapak projek yang dikunjungi ialah di lot P.T. 19293, seluas 0.28 ekar (1,131 meter persegi) di persimbangan Jalan Persiaran Saujana 6 dan Jalan Selasih 3.

Lawatan ini dihadiri oleh En. Nizam (Unit Pembangunan JAIS), En. Abdul Rahman Slamat (Pengurus Projek), En. Rosrizalman (Bendahari), En.Aji Shukri (AJK) dan En. Sofi (AJK). Pihak JAIS berpuashati dengan keadaan tapak dan akan mengemukakan laporan dan sokongan dengan seberapa segera.

Pihak JAIS juga dibawa melawat ke satu lagi kawasan tapak surau kedua di lot P.T.20453 dengan keluasan 0.30 Ekar (1,214 meter persegi) yang terletak di Jalan Persiaran Saujana 6, berhampiran dengan kawasan Jalan Bidara dan stesen minyak Shell. Buat masa ini, pihak Surau Al-Muhajirin masih belum membuat perancangan pembangunan untuk tanah berkenaan.

Lawatan susulan pula ialah meninjau kawasan tanah lapang bersebelahan Masjid Saujana Utama untuk pembangunan akan datang  Lawatan berakhir jam 11.30 pagi. Pihak Jawatankuasa Pembangunan Surau Al-Muhajirin mengucapkan ribuan terima kasih atas kehadiran pihak JAIS. 

No comments:

Post a Comment